Need You Now - Lady Antebellum

Need You Now - Lady Antebellum

 享受动听音乐 关注Music Daily

Need You Now是美国乡村乐队Lady Antebellum第二张录音室专辑《Need You Now》(2010年)中的同名主打单曲,于2009年8月首发,登上Billboard Hot 100亚军位置,为乐队最好成绩, 歌曲带有60年代R&B灵魂乐和富于感情表达的70年代的独特风格的音乐穿梭在格莱美激动之夜。获得第53届格莱美年度制作、年度歌曲、年度最佳乡村歌曲、年度最佳乡村乐队/组合四项大奖。

【中英对照歌词】

Picture perfect memories

  记载美好回忆的照片 
  scattered all around the floor
  都散落在地板上 
  Reaching for the phone
  伸手去拿电话 
  'cause I can't fight it anymore
  因为我再也无法抗拒  
  And I wonder if I ever cross your mind
  我想知道我是否偶尔浮现在你的脑海  
  For me it happens all the time
  对我来说这是很经常发生的 
  It's a quarter after one
  已是凌晨一点十五分  
  I'm all alone and I need you now
  我独自一人 此刻我需要你  
  Said I wouldn't call
  说过我不会打电话 
  but I lost all control and I need you now
  但是我失去了控制 此刻我需要你 
  And I don't know how I can do without
  没有你 我无所适从 
  I just need you now
  此刻我只需要你 
  Another shot of whiskey
  又喝了一杯威士忌 
  can't stop looking at the door
  不可遏制地向房门张望 
  Wishing you'd come sweeping
  期待你翩翩而至 
  in the way you did before
  就像以前你做的那样 
  And I wonder if I ever cross your mind
  我想知道我是否曾经浮现在你的脑海 
  For me it happens all the time
  对我来说这是经常发生的 
  It's a quarter after one
  已是凌晨一点十五分 
  I'm a little drunk and I need you now
  我现在微醉 此刻我需要你 
  Said I wouldn't call
  我说过我不会打电话 
  but I lost all control and I need you now
  但是我失去了控制 此刻我需要你 
  And I don't know how I can do without
  没有了你 我无所适从 
  I just need you now
  此刻我只需要你 
  Guess I'd rather hurt than feel nothing at all
  我宁愿遍体鳞伤也不愿麻木不仁 
  It's a quarter after one
  已是凌晨一点十五分 
  I'm all alone and I need you now
  我微醉 此刻我需要你 
  And I said I wouldn't call
  我说过我不会打电话 
  but I'm a little drunk and I need you now
  但是我微醉了 此刻我需要你 
  And I don't know how I can do without
  没有你 我无所适从 
  I just need you now
  此刻我只需要你 
  I just need you now
  此刻我只需要你 
  Oh baby I need you now
  哦,宝贝 此刻我只需要你 


评论
热度(4)
© MUSIC DAILY/Powered by LOFTER